Book review: Fotoboksguiden – så skapar du fotobok & utställning.

This is a book review and it will be written in Swedish because the content of this specific book is relevant for the Swedish market. I have more book reviews coming up and most of them (i would say 99%) will be english written books, and therefor reviewed in english as well.


 

1015784

Booken innehåller väldigt bra och relevant information om hur man går till väga när det gäller att skapa en utställning och/eller en bok. Den går igenom olika tillvägagångssätt och många praktiska tips från andra kollegor i branschen. Även intervjuer med andra viktiga personer som inte är fotografer. Folk som förläggare, formgivare och gallerister m.m. Boken går igenom det ekonomiska, mentala och praktiska väldigt kortfattat, vilket är bra. Även en kort historia om Sveriges fotokonstscen samt konkret information om aktuella fotoevenemang runt om i världen. Jag har själv kollar igenom dem och vissa har inte samma webadress som utges i boken men det tar bara några extra klick via google så löser det sig. Jag har även signat upp mig på alla nyhetsbrev jag kunde hitta via boken och föreslår att andra gör det också, för att hålla sig uppdaterad.

Ett riktigt guldkorn. Jag tar med mig mycket ny praktisk info om hur jag själv känner att jag vill gå till väga när det väl kommer till att jag ska göra en utställning samt bok. Boken visar verkligen att det finns väldigt få gränser till vad man kan göra i dagsläget och det är mer eller mindre 100% upp till fotografen hur boken/utställningen blir.

Jag har verkligen ingen negativ kritik alls. Varken priset på boken, hur den är utformad, läsvänlighet etc. Kort sagt ett måste för alla som inte känner att dem vill spendera timtals framför internet för att söka efter svar. Under är en länk till Scandinavian Photos sida och deras soldo på boken. Självfallet så kan det finnas andra fördelar att köpa boken på andra webshops. Jag länkade till dem för det är där jag själv köper mina grejer oftast. Trevlig personal (inte telefonförsäljar typen) och up to date med det senaste grejerna (för att vara sverige).

https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1007460118/bok/fotoboksguiden-sa-skapar-du-fotobok-utstaellning

One Comment Add yours

  1. It?s nearly impossible to find well-informed people
    on this topic, however, you sound like you know what you?re talking about!
    Thanks https://www.facebook.com/mydiabetesloopholereview/

    Like

Leave a Reply

